Recenze deskové hry 7 Divů světa – DUEL

Recenze 7 Divů světa - Duel
8.75
Perfektní
Sečteno a podtrženo
Velmi oblíbená stolní hra ve verzi pro dva hráče s podobnými mechanismy jako v původní hře. Přinese na váš stůl svižnou, zábavnou hru, jež ale vyžaduje přemýšlení a trochu toho plánování. Navíc se zajímavou tématikou, která se točí okolo starověkého světa a sedmi divů.
Klady
Verze proslulé hry
Svižná partie
Zajímavá tématika
Taktické rozhodování
Různorodost
Zápory
Méně kvalitní pravidla

Hra 7 Divů světa – DUEL je velmi populární desková hra pro dva, v níž můžete taktizovat, máte široké herní možnosti, ale zároveň není příliš náročná na naučení se a jedna partie trvá poměrně krátkou dobu. Je výbornou volbou pro hráčské dvojice, které chtějí svižnou hru, u níž ale budou muset přemýšlet a trochu plánovat.

Pokud by vás tahle hra pro dva nezaujala, stačí mrknout na náš výběr ve článku nejlepší deskové hry pro dva. Od dámy, šachů přes karetní hry až po klasické stolní hry pro dva. Určitě si něco vyberete.

Hodnocení vybraných vlastností – 7 Divů světa – DUEL

Pozn. Hodnotíme maximálním počtem bodů 10

Herní materiál – 10/10

Na to, jak je krabička hry malá, v ní toho najdete překvapivě hodně. Vše je poměrně kvalitní a dlouho vám vydrží. Hlavním komponentem hry jsou karty, jež by samozřejmě mohly být o něco větší, ale cílem bylo pravděpodobně vše stěsnat do menšího prostoru. Karty jsou krásně ilustrované a jejich styl je stejný jako u hry 7 Divů světa pro více hráčů. Dále hra obsahuje malý herní plán, na kterém budete naznačovat své vojenské úspěchy, žetony mincí, žetony pokroku a karty s divy světa. Z hlediska herních komponent si tak zkrátka není na co stěžovat. Vše je moc pěkné a navíc kvalitní.

Hratelnost ve dvou hráčích – 9/10

Tato hra byla přímo navrženáa jako odnož velmi oblíbené hry. Měla umožnit dvěma hráčům odehrát plnohodnotnou partii hry 7 Divů světa. To se z velké části podařilo. Hra výborně funguje, máte v ní více možností jak uspět a musíte se u ní soustředit se na více faktorů. Zároveň se ale příliš neodlišuje od původní hry, takže je vhodná pro všechny ty, jež jí mají rádi a chtějí si ji zahrát i s partnerem nebo kamarádem pouze ve dvou. Zklamaní ale nebudou ani ti, kteří původní hru nikdy nehráli. Menší nevýhodou je to, že někdy zbude jedna karta na konci a hráč, který je právě na řadě, nemá možnost volby. S tím ale může kalkulovat protihráč a učinit tak hru ještě zajímavější.

7 Divů světa recenze

Znovuhratelnost – 10/10

Že by se vám hra 7 Divů světa – DUEL ohrála? Toho se asi nemusíte bát, pokud ji nebudete mít na svém stole opravdu každý večer. Hra je totiž zábavná a dostatečně variabilní, aby vás její hraní stále lákalo i po delší časový úsek. Možností, jak vyhrát je více, takže pokaždé můžete zkusit nějakou jinou. Tím pádem i ti samí hráči často volí různé taktiky v jednotlivých partiích, takže stejně nevíte, co od sebe navzájem očekávat. Karty se navíc pokaždé rozlosují úplně jinak a před vámi leží nové volby a nové možnosti. Právě tím je hraní velmi zajímavé, a i přes jednoduché mechanismy je hra chytrá a náročná.

Náročnost a zpracování pravidel hry 7 Divů světa – 6/10

Pravidla mají devatenáct stránek, což je na takto krátkou a jednoduchou hru opravdu hodně. Studovat hru poprvé podle tištěných pravidel nemusí být úplně nejlepší nápad. Je lepší si pustit nějaký video návod, nebo si ji nechat od někoho vysvětlit. Pravidla totiž nejsou zrovna šťastně sepsaná a zorientovat se v nich někdy může být poměrně oříšek. Navíc je v nich pár chyb, jež autorům utekly, ale nového hráče by mohly snadno zmást. U pravidel je ale určitě potřeba ocenit alespoň kvalitní pevný papír, z nějž jsou vytvořena, a pěkné ilustrace. Na konci pravidel je také přehled všech možných žetonů, symbolů a karet ve hře, což se určitě může hodit pro rychlejší orientaci během samotné partie.

Celkové hodnocení deskové hry 7 Divů světa – DUEL

7 Divů světa – DUEL je komplexní hra pro dva hráče, jenž bude bavit méně zkušené hráče i ty, kteří hrají náročné hry běžně. Její velkou výhodou je krátká herní doba, během které si ale zahrajete plnohodnotnou hru s několika herními mechanismy. Nepříliš povedená jsou pravidla, ve kterých občas najdeme chyby. Herní materiál je ale v pořádku a pominout bychom neměli ani skvělou znovuhratelnost hry, protože je hra velmi variabilní.

7 Divů světa - DUEL

8.75
Perfektní